Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2020 16:16 - Стара Сливналийска история
Автор: poptodoroff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 833 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Баща ми често ми разказваше случки на сливенските ни предци. В случая става въпрос за моя пра-дядо, който е служил по време на Първата световна война. Повечето от неговите приятели - сливналийски "воеводи" също. Та по онова време в България били мобилизирани и изпратени на фронта и учениците от горните класове на гимназията. 
 След като войната свършила, те се завърнали и продължили образованието си и ученическия си живот, но вече като възмъжали мустакати мъже.
 Ученичките от девическата гимназия в Сливен били взели на подбив другарите на дядо ми и измисляли за тях най-различни шегички и весели песни.
 Шегата настрана, но за беда мустакатите ученици не само били прехвърлили ученическата възраст, ами и били отвикнали да учат и за компенсация много им се искало при оценяването на техните знания да не се забравя за приноса им като защитници на Родината.
 Учителите обаче не се съобразявали твърде с тоя факт, а държали при оценките да се имат предвид само знанията.
 Така ли?!, рекли си мустакатите ученици и един ден по време на учебните занятия добрият и нищо неподозиращ учител по литература се озовал увързан с пояси и спуснат да виси през прозореца на втория егаж (от пра-дядо ми и оше четирима негови братя по оръжие), под непрекъснатия обстрел на един и същ въпрос: "Ще пишеш ли двойки, ха?"
 Какво им е отговорил учителят и до ден-днешен не можа да се разбере, но е факт, че всички ученици, сред които и моят дядо, завършили успешно гимназията.

image



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ookamiotoko - Много интересно
17.12.2020 17:08
Много интересна история. Имам дядо, който не ми е директен дядо, а бащата на мъжа на сестрата на баба ми, който се е бил във ВСВ. Разказвал е за Драмското въстание.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: poptodoroff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 28816
Постинги: 26
Коментари: 33
Гласове: 17
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031